• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Booest

Business & Lifestyle

  • Home
  • Bedrijf starten
  • Business
    • Bloggen
      • Blogging tools
      • Fotografie
      • Video
      • Podcasts
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
    • Branding
    • Business Mindset
    • Netwerkmarketing
    • Website
  • Lifestyle en Trends
    • Travel
  • Blog
  • Over Booest

19 juni 2014

Wat zet je op je visitekaartje?

Wat zet je op je visitekaartje? #visitekaartje #business #marketing #bouweenbedrijf #startup #zakelijkJa, wat zet je op je visitekaartje?
Daar moet je vaak toch even over nadenken.
Helaas komen we nog steeds visitekaartjes tegen die een gemiste kans zijn.
Ze zijn niet opvallend, er staan taalfouten in of er ontbreken gegevens.
Dat wil jij toch niet?

Visitekaartjes worden door de meeste ondernemers gebruikt.
Hoeveel visitekaartjes geef jij aan een nieuwe klant?
Meestal maar één.
Uit de praktijk weten wij dat mond tot mond reclame heel goed werkt.
Waarom geef je dan geen 2 visitekaartjes aan een nieuwe klant?
Dan kan deze klant als hij tevreden is, het andere visitekaartje aan iemand anders geven.

Zeg nou eerlijk. Als jij een doorverwijzing krijgt naar iemand, van bijvoorbeeld een vriendin.
Ga je dan ook niet eerst op onderzoek uit naar degene naar wie je bent doorverwezen.
Daarom moet zo’n visitekaartje de goede gegevens hebben, zodat je het de lezer makkelijk maakt.
Daarnaast is zo’n visitekaartje de eerste indruk die de klant van je krijgt, dus deze moet goed zijn!

Welke informatie zet je op je visitekaartje?

Allereerst moet je bedenken dat een visitekaartje 2 kanten heeft.
Gebruik die 2 kanten dan ook!
Wees niet zuinig door slechts 1 kant te laten bedrukken, want echt, je mist kansen door te weinig op je kaartje te zetten.

De voorkant
Op de voorkant horen variaties van het volgende:

  • Je naam
  • De naam van je bedrijf of waaronder je bekend staat
  • Het telefoonnummer waaronder je te bereiken bent
  • Je website
  • Je emailadres
  • Je slagzin (waar staat je bedrijf voor of waar sta jij voor)

De achterkant
Op de achterkant kun je verschillende soorten informatie kwijt om meer connectie te krijgen met de lezer.
Je kunt hierop zetten:

  • Je foto (hoe vaak kom jij visitekaartjes tegen die je hebt bewaard en waarvan je niet meer weet wie het is? Een foto helpt mensen herinneren)
    Deze kan overigens ook op de voorkant.
  • Een zogenaamde “call to action” (bijv. download mijn gratis ebook…., bekijk mijn bedrijfsvideo, schrijf je in voor mijn nieuwsbrief)
  • De missie van je bedrijf
  • Een korte versie van wat je bedrijf doet (wie help jij, met welk probleem en hoe doe je dat)
  • QR code (hier kun je heel veel mee: zelfs meteen een like laten uitdelen op je Facebookpagina)
  • Eventueel een bezoekadres (indien van toepassing)

Als je zelf een QR code wilt maken kan dat via: http://qrcode.kaywa.com
Als je daar op ‘more’ klikt kun je zien wat je er allemaal in kunt linken.
Je kunt zelfs een sms laten sturen.
QR-code Booest

 

 

 

 

 

 

Heb jij al een gratis QR code scanner op je telefoon geïnstalleerd? Dan kun je deze code scannen en een voorbeeld zien van wat mogelijk is.

Nogmaals een paar visitekaartjes succes tips:

  • Zorg dat het papier zodanig is dat je op het kaartje kunt schrijven
  • Zet een foto van jezelf erop
  • Zet die call to action erop
  • Houd het simpel

En heb jij een leuk visitekaartje en wil je dat met de wereld delen?
Zet er dan een foto van op Instagram en tag mij @booest.nl. Je maakt dan meteen reclame voor jou en je bedrijf en ik weet je meteen te vinden.

Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Praktijk starten tips’:

  • Praktijk starten tips #1: Goede bedrijfsnaam: 7 beste opties
  • Praktijk starten tips #2: Tools voor je bedrijf
  • Praktijk starten tips #3: Wat zet je op je visitekaartje? Deze starten tip lees je nu. 🙂
  • Praktijk starten tips #4: Hoe jij quotes voor jouw identiteit kunt gebruiken
  • Praktijk starten tips #5: Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google: 8 redenen
  • Praktijk starten tips #6: Vraag jij je klanten om testimonials? 5 tips
  • Praktijk starten tips #7: Hoe kun jij als therapeut reclame maken bij bedrijven
    Praktijk starten tips #8: Moet ik ook gaan twitteren als bedrijf?
  • Praktijk starten tips #9: Overwin je angst voor marketing
  • Praktijk starten tips #10: Waarom bloggen als therapeut of (para)medicus?

dukwerkmax

Share4
Tweet
Pin6
10 Shares

1 Comment

About Nicolette

Multipotential, Outside the box denker, Optimist, afgestudeerd in rechten, therapeute en coach. Bruine band in karate en sinds kort probeer ik mijn 50+ lijf soepel te houden met pilates.
Mijn twee zoons staan inmiddels op hun eigen benen, dus de dagelijkse knuffels krijg ik nu van mijn twee ruwharige teckels (en mijn echtgenoot niet te vergeten).

Lees ook deze artikelen

Instagram is belangrijk. Dat zeggen ineens de Nederlandse Guru's. Waarom zeggen ze dat? De feiten.

Instagram is belangrijk: waarom zeggen de Nederlandse guru’s dat ineens?

Instagram is ineens belangrijk lijkt het wel. Een jaar geleden ben ik zelf actiever met Instagram geworden. Allereerst omdat ik het een super leuk medium vind, maar ook omdat ik de potentie ervan zie. Wat schetst de afgelopen weken mijn verbazing (of toch eigenlijk ook niet)? Bijna alle Nederlandse guru’s (coaches, business mentoren, marketingdeskundigen, unicorns […]

Hoe je een ingezakte instagram account weer sprinlevend krijgt

Hoe je een ingezakte Instagram account weer springlevend krijgt

Afgelopen najaar was mijn Instagram account behoorlijk ingezakt. Als ik 13 likes op een post kreeg, wat ik al blij. Dat was eigenlijk best wel jammer, want ik vond dat ik al aardige foto’s postte. Heb jij dat ook? Wil jij jouw ingezakte Instagram account springlevend krijgen? Wat deed ik dan verkeerd? Hoe kreeg ik […]

hoe embed je een instagram foto op je website

Hoe embed je Instagram foto op je website of blog

Nicolette en ik zijn fervent Instagram gebruikers. Foto’s zijn een manier voor ons om onze creativiteit in kwijt te kunnen. Instagram geeft ons het gevoel op een meer persoonlijke manier contact te kunnen maken  met mensen die wij volgen en die ons volgen, dan op Facebook. Het lijkt alsof je meer van jezelf prijs geeft […]

Meer berichten uit deze categorie

Previous Post: « 3 tips om te vergeten als je webteksten schrijft
Next Post: Wat kun je allemaal met Google Hangout? »

Reader Interactions

Comments

  1. Passion-Prints says

    24 juni 2014 at 09:30

    Beste Booest,

    Leuk om onze visitekaartjes terug te zien op de foto!
    Ze hebben goed overleeft tussen al dat promotie-materiaal dat te verkrijgen was op de libelle-beurs.

    Goede tip van het weggeven van twee visitekaartjes. Wij hebben vier verschillende kaartjes met 4 verschillende prints. (of eigenlijk 8 als je de voor- en achterkant apart telt)
    Vaak gaf ik dan een extra kaartje. Sommigen namen er door de verschillende printjes al twee: ‘eentje om weg te geven’. Anderen gingen nog wat verder en zochten een geschikte print voor zichzelf en een geschikt printje voor diegene aan wie ze het kaartje door gingen geven.
    Kortom: dit werkte erg goed!

    Goed en duidelijk artikel. Bedankt. Als ik door mijn huidige kaartjes heen ben zal ik het ontwerp weer eens herzien, met dit artikel bij de hand!

    Succes

    Groet van
    Madeleen
    namens het team van Passion-Prints

    Beantwoorden

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Primary Sidebar

Over mezelf

Booest Profielfoto 2020
Hoi, ik ben Nicolette.
Multipotential,  Outside the box denker, Optimist,  afgestudeerd in rechten, therapeute en coach. Bruine band in karate en sinds kort probeer ik mijn 50+ lijf soepel te houden met yoga.
Mijn twee zoons staan inmiddels op hun eigen benen, dus de dagelijkse knuffels krijg ik nu van mijn twee ruwharige teckels (en mijn echtgenoot niet te vergeten).

Lees meer

Bewaren

Bewaren

LATEN WE CONNECTEN!

  • Facebook
  • Google+
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Download de nieuwste quotes
download

Volg mij op Bloglovin

LEEF, WERK EN WOON NAAR JOUW EIGEN ENERGIE TYPE

Ontdek welk energietype jij bent en leef volgens jouw waarheid



Volg Booest op Instagram
Klik op de afbeelding om mij te volgen

Populaire posts deze maand

  • 3 super apps voor quotes of afbeeldingen met tekst (herzien)
  • Hoe maak je goedkoop een logo? (herzien)
  • Waar vind je muziek voor je video? Gratis of betaalde muziek die je kunt gebruiken in je video #video #muziek #filmmuziek #videomarketing Waar vind je muziek voor video
  • Over ons pagina maken 7 goede ‘over ons’ pagina’s voorbeelden
  • 10 mediakit voorbeelden voor bloggers en ondernemers. #mediakit #blogger #entrepreneur #media 10 voorbeelden van een super mediakit ter inspiratie!
  • Wat zet je op je visitekaartje? #visitekaartje #business #marketing #bouweenbedrijf #startup #zakelijk Wat zet je op je visitekaartje?
  • Bij een goede video presentatie wil je ook een geschikte achtergrond. Aantrekkelijk, niet teveel afleiding gevend en passend bij je merk. Een goede achtergrond kan er ook voor zorgen dat de video presentatie professioneler of krachtiger overkomt. In deze blog geef ik je een aantal ideeën voor een goede achtergrond voor je video presentatie. Welke achtergrond kies je voor je video presentatie?
  • Hoe maak je quotes op een mooie achtergrond http://booest.nl/quotes-op-achtergrond/ Hoe maak je Quotes op een mooie achtergrond? 3 stappen
  • JPG PNG GIF Fotobewerking: PNG, JPG of GIF, wat, waar en wanneer?
  • 4 Handige Instagram apps om tijd te besparen. 4 Handige Instagram apps om veel tijd te besparen
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid en privacy
  • Home
  • Over Booest
  • Producten
  • Gratis
  • Servicedesk
  • Contact

Copyright © 2021 · Booest, Business & Lifestyle - theme by Restored 316