• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Booest

Business & Lifestyle

  • Home
  • Bedrijf starten
  • Business
    • Bloggen
      • Blogging tools
      • Fotografie
      • Video
      • Podcasts
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
    • Branding
    • Business Mindset
    • Netwerkmarketing
    • Website
  • Lifestyle en Trends
    • Travel
  • Blog
  • Over Booest

13 mei 2013

Hoe maak je een Avatar: 3 stappen

[custom_frame_right]

hoe maak je een avatar

[/custom_frame_right]

Als je op zoek bent naar wegen om je praktijk zichtbaarder te maken, is het reageren op blogs van anderen een heel goede aanrader.

Je vindt het misschien een beetje lastig om jezelf zo in de kijker te spelen.
Dat snappen wij wel, toch is het goed om de stap te zetten en je op die manier zichtbaar te maken.

Zorg dat je daarbij ook een goede koppeling van je naam en je bedrijf hebt.
We hebben het al eerder gezegd en zullen het ook telkens herhalen: jij en je bedrijf zijn één!

Ken je die blogs waarbij je kunt reageren?
Wij hebben ook zo’n site.
Er staat dan ook vaak een fotootje bij van degene die reageert.

Het spreekt veel meer tot de verbeelding als bij een reactie een Avatar staat.
Je weet dan wie er reageert en hebt een indruk.

Wat is een Avatar?

Een Avatar is een persoonlijk plaatje of foto dat veel gebruikt wordt als profiel.

Het is het vierkante plaatje of icoontje dat naast je ‘comments’ of reacties staat.

Wat is het verschil tussen Gravatar en Avatar?[pullquote style=”right” quote=”dark”]Ik heb een nieuwe Ava …op Twitter: betekent dus ik heb een nieuwe profielfoto.[/pullquote]

Je komt beide namen tegen, Gravatar en Avatar.”Jouw Gravatar is een afbeelding welke je volgt van website naar website naast je naam wanneer je handelingen verricht zoals het plaatsen van een reactie of een artikel in een blog.”

Wat is nu het verschil?

Een Gravatar is een wereldwijde bruikbare Avatar.
Een G(lobally) R(ecognized) Avatar.
Een makkelijke en manier dus om een Avatar te maken.
Oorspronkelijk komt het woord Avatar van Avatara (Sanskrit) wat ‘incarnatie’ betekent.
Als je een wordpress website hebt, kun je een eenvoudige plugin gebruiken, zodat jouw gravatar op de juiste plaatsen op jouw website wordt gebruikt.

Heb je geen wordpress website, dan kun je ook zo’n Gravatar aanmaken via https://nl.gravatar.com/
Je dient hier wel een wordpress.com account voor aan te maken, maar daar hoef je verder niets mee te doen (tenzij je ook een gratis wordpress.com website wilt maken bijv. maar daarover vertellen wij later nog wel).

 

[custom_frame_right]

hoe maak je een Gravatar

[/custom_frame_right]

Waarom raden wij het reageren op blogs aan?

Een bekende marketingregel is, dat klanten jouw naam of gezicht meer keren moeten hebben gezien, voordat ze klant bij je worden.

Men noemt dit de 7 tot 10 regel. Potentiële klanten moeten jou dus 7 tot 10 keer hebben gezien of van je gehoord hebben.

Zo’n reactie kan dus bijdragen aan jouw herkenbaarheid.
Je kunt op deze manier ook jouw expertise laten zien.

Om de zichtbaarheid nog beter te maken is zo’n foto bij jouw reactie goed.
Dat staat toch beter dan zo’n grijs vakje?
Je doet dit door gebruik te maken van een zogenaamde Gravatar.

 

Hoe maak je een Gravatar of Avatar?

Doe dit zeer simpel in 3 stappen als volgt:

Stap 1.:

Ga dus naar https://nl.gravatar.com/

Klik op sign in:

[custom_frame_right]Gravatar Sign in[/custom_frame_right]

 

Je ziet dan een inlogvenster wat vraagt om jouw WordPress.com account informatie.
Als jij al zo’n account hebt, kun je gaan inloggen met jouw informatie.
Er zal dan gevraagd worden om Gravatar voor jouw account toe te stemmen.

Heb je nog niet zo’n account, dan dien je er een aan te maken. Klik dan op “Need an account?” om een nieuw account aan te maken.[custom_frame_right]Hoe maak ik een gravatar[/custom_frame_right]
Nu ontvang je een email om jouw emailadres te bevestigen.

Stap 2.:

Je kunt Gravatar pas gebruiken als je op de link in die email hebt geklikt.
De email komt van WordPress.com, niet van Gravatar, dus wees daar alert op.
Klik op de Activate Account knop om het proces af te maken.

Je wordt dan doorgestuurd naar WordPress.com waar je een “dank u” bericht ziet en waar je gevraagd wordt of je verder wilt naar Gravatar. Klik dan op de Sign In to Gravatar knop om dat te doen.
Je komt dan automatisch in Gravatar.

Stap 3.:

Nu ben je klaar om je Gravatar afbeelding te gaan uploaden en je profiel op te maken. Maak in het profiel ook die verbinding met je praktijkwebsite.

Veel succes met deze tips en we hopen veel reacties van jullie te krijgen met mooie Gravatars!
En wil je meer Tools gebruiken die handig zijn om je website te verbeteren of eerder gevonden te worden? Klik dan hier!

{a816ar4777}

Gerelateerd

Share
Tweet
Pin3
3 Shares

2 Comments

Lees ook deze artikelen

4 Handige Instagram apps om tijd te besparen.

4 Handige Instagram apps om veel tijd te besparen

Ga je nu eindelijk je social media gebruik serieus nemen voor je bedrijf? Naast Facebook, waar je waarschijnlijk al wel op bent, geeft Instagram je veel mogelijkheden. Wil je weten waarom, ontdek dan waarom de Nederlandse Guru’s de laatste tijd zo’n nadruk leggen op Instagram. Voor jou is de vraag: hoe kan ik mijn tijd […]

Instagram is belangrijk. Dat zeggen ineens de Nederlandse Guru's. Waarom zeggen ze dat? De feiten.

Instagram is belangrijk: waarom zeggen de Nederlandse guru’s dat ineens?

Instagram is ineens belangrijk lijkt het wel. Een jaar geleden ben ik zelf actiever met Instagram geworden. Allereerst omdat ik het een super leuk medium vind, maar ook omdat ik de potentie ervan zie. Wat schetst de afgelopen weken mijn verbazing (of toch eigenlijk ook niet)? Bijna alle Nederlandse guru’s (coaches, business mentoren, marketingdeskundigen, unicorns […]

hoe embed je een instagram foto op je website

Hoe embed je Instagram foto op je website of blog

Nicolette en ik zijn fervent Instagram gebruikers. Foto’s zijn een manier voor ons om onze creativiteit in kwijt te kunnen. Instagram geeft ons het gevoel op een meer persoonlijke manier contact te kunnen maken  met mensen die wij volgen en die ons volgen, dan op Facebook. Het lijkt alsof je meer van jezelf prijs geeft […]

Meer berichten uit deze categorie

Previous Post: « Goede bedrijfsnaam kiezen: 7 beste opties
Next Post: Marketing kijk er anders tegenaan: 8 redenen! »

Reader Interactions

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Primary Sidebar

Over mezelf

Nicolette Boes - Booest.nl
Hoi, ik ben Nicolette.
Multipotential,  Outside the box denker, Optimist,  afgestudeerd in rechten, therapeute, coach en blogger. Bruine band in karate en sinds kort probeer ik mijn 50+ lijf soepel te houden met padel en krachttraining.
Mijn dagelijkse knuffels krijg ik van mijn twee ruwharige teckels (en mijn echtgenoot niet te vergeten). Fotograferen doe ik vanaf mijn jeugd met passie.

Lees meer

Bewaren

Bewaren

LATEN WE CONNECTEN!

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Download de nieuwste quotes
download

Volg mij op Bloglovin

LEEF, WERK EN WOON NAAR JOUW EIGEN ENERGIE TYPE

Ontdek welk energietype jij bent en leef volgens jouw waarheid

Populaire posts deze maand

  • Hoe krijg je een klikbare link in Instagram Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
  • 3 super apps voor quotes of afbeeldingen met tekst (herzien)
  • 10 mediakit voorbeelden voor bloggers en ondernemers. #mediakit #blogger #entrepreneur #media 10 voorbeelden van een super mediakit ter inspiratie!
  • Waar vind je muziek voor je video? Gratis of betaalde muziek die je kunt gebruiken in je video #video #muziek #filmmuziek #videomarketing Waar vind je muziek voor video
  • Hoe maak je quotes op een mooie achtergrond http://booest.nl/quotes-op-achtergrond/ Hoe maak je Quotes op een mooie achtergrond? 3 stappen
  • wat zet je op je visitekaartje Wat zet je op je visitekaartje?
  • Over ons pagina maken 7 goede ‘over ons’ pagina’s voorbeelden
  • Bij een goede video presentatie wil je ook een geschikte achtergrond. Aantrekkelijk, niet teveel afleiding gevend en passend bij je merk. Een goede achtergrond kan er ook voor zorgen dat de video presentatie professioneler of krachtiger overkomt. In deze blog geef ik je een aantal ideeën voor een goede achtergrond voor je video presentatie. Welke achtergrond kies je voor je video presentatie?
  • JPG PNG GIF Fotobewerking: PNG, JPG of GIF, wat, waar en wanneer?
  • 12+ geheimen voor een succesvolle profielfoto. Wat doe je wel en wat doe je niet? Waar let je op bij een succesvolle profielfoto? 12+ geheimen voor een succesvolle profielfoto
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid en privacy
  • Home
  • Over Booest
  • Producten
  • Gratis
  • Servicedesk
  • Contact

Copyright © 2023 · Booest, Business & Lifestyle - theme by Restored 316

 

Reacties laden....