• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Booest

Business & Lifestyle

  • Home
  • Bedrijf starten
  • Business
    • Bloggen
      • Blogging tools
      • Fotografie
      • Video
      • Podcasts
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
    • Branding
    • Business Mindset
    • Netwerkmarketing
    • Website
  • Lifestyle en Trends
    • Travel
  • Blog
  • Over Booest

14 augustus 2013

Wanneer zegt een klant ja tegen jou?

De 4 stadia voor een klant ja zegt

Vraag jij je weleens af: “Hoe wordt iemand klant?”ja-ik-wil

In veel gevallen is dat moeilijk te zeggen, want het is eigenlijk een proces in het hoofd van jouw potentiële klanten.
Toch zijn er 4 stadia die iemand over het algemeen doorloopt  voordat hij bij jou klant wordt.

 

1. Bewustwording

Jouw potentiële klanten worden zich pijnlijk bewust van de problemen waar ze mee worstelen.
Iemand dient eerst meer bewust te zijn van de “pijn” om te kunnen veranderen, want verandering is iets wat ze liever vermijden.
Ze moeten echt gaan verlangen naar jouw oplossing en klaar zijn om te investeren in verandering of verbetering.

2. Hoop

Ze krijgen hoop op een betere situatie.
Wat is hun droom?
Wat zijn de resultaten die ze graag zouden willen?
Dit is waar jij hun verlangen kunt aanwakkeren en hen hoop kunt geven dat een nieuwe en betere situatie echt MOGELIJK is.

3. Vertrouwen

Ze krijgen vertrouwen in jou en jouw oplossing.
Ze gaan zien dat jij de beste persoon bent om hen te helpen bij deze verandering.
Je potentiële klanten voelen een klik met jou als persoon.
Ze hebben het gevoel dat jij hen begrijpt en weet wat zij nodig hebben.
Jij bent ook de persoon die hun kwaliteit en resultaten kunt geven.

4. Opwinding of juist rust

Je potentiële klanten zijn echt verheugd en opgewonden.
Klaar om de volgende stap met jou te zetten.
Deze beslissing geeft hen soms ook juist rust in plaats van opwinding.
De kogel is door de kerk. Eindelijk gaat er aan hun problemen gewerkt worden.
Ze zijn hongerig naar jouw oplossing en die willen ze nu!
Ze zijn gretig om verlost te zijn van hun problemen en willen inspirerende resultaten door jouw hulp.
Jij hebt hen eigenlijk geholpen JA tegen zichzelf te zeggen en de hulp te aanvaarden die ze nodig hebben om de verandering te bewerkstelligen.

Wat kun jij als therapeut hiermee?

In sommige situaties, zullen jouw klanten in het 1e stadium al binnenlopen.
Ze weten wat het probleem is en weten dat ze moeten veranderen.
Soms komen ze binnen in het 2e stadium.
Ze weten dat verandering nodig is en weten ook dat het mogelijk is.

Het is nu aan jou om ervoor te zorgen dat jouw klant alle stadia doorloopt.
Hiervoor heb je dus marketing.

Waar jij met je marketing gaat starten hangt af van in welk stadium jouw potentiële klant zit.
Kijk daar eens goed naar en vraag jezelf af in welk stadium jouw potentiële klanten zitten en waar jij jouw marketing op richt.

Het kan vaak best wel even duren voordat jouw klant deze stadia doorlopen heeft.
Het stadium dat het meeste tijd kost is het 3e: het opbouwen van vertrouwen.
Vertrouwen opbouwen is het fundament van elke onderneming.
Dit kan op zoveel verschillende manieren gedaan worden, maar het moet wel gebeuren.
Je klant zal namelijk nooit in de opwindingsfase komen zonder vertrouwen.

De meeste ondernemingen blijven steken op het eerste level

Ze praten niet over de echte problemen waar hun ideale klanten mee worstelen.
In plaats daarvan begint hun website of folder met:
“Ons bedrijf is ……..” en verder gaat het over het bedrijf in plaats van over de klant.

Als jij je klant dus niet in het 1e stadium kunt krijgen – dat hij zich bewust wordt dat er een probleem is – zal hij nooit in beweging komen.
Er gebeurt dan helemaal niets.

Ik raad je aan om er ten eerste voor te zorgen dat je website optimaal is qua teksten.
Er zijn op deze website al een groot aantal artikelen te vinden met tips over een optimale website.
Ik zet er een aantal op een rijtje:

1. De grootste website missers waardoor een website te weinig bezoekers heeft.
2. Doe-het-zelf website review
3. Waaraan moet een moderne aantrekkelijke website voldoen
4. De nummer 1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden
5. De grootste blinde vlek van website eigenaren

Wat zijn jouw trucs om ervoor te zorgen dat iemand klant wordt?
Ik hoor het graag van je in de comments hieronder.

 

Share
Tweet
Pin2
2 Shares

Leave a Comment

About Nicolette

Multipotential, Outside the box denker, Optimist, afgestudeerd in rechten, therapeute en coach. Bruine band in karate en sinds kort probeer ik mijn 50+ lijf soepel te houden met pilates.
Mijn twee zoons staan inmiddels op hun eigen benen, dus de dagelijkse knuffels krijg ik nu van mijn twee ruwharige teckels (en mijn echtgenoot niet te vergeten).

Lees ook deze artikelen

Instagram is belangrijk. Dat zeggen ineens de Nederlandse Guru's. Waarom zeggen ze dat? De feiten.

Instagram is belangrijk: waarom zeggen de Nederlandse guru’s dat ineens?

Instagram is ineens belangrijk lijkt het wel. Een jaar geleden ben ik zelf actiever met Instagram geworden. Allereerst omdat ik het een super leuk medium vind, maar ook omdat ik de potentie ervan zie. Wat schetst de afgelopen weken mijn verbazing (of toch eigenlijk ook niet)? Bijna alle Nederlandse guru’s (coaches, business mentoren, marketingdeskundigen, unicorns […]

Hoe je een ingezakte instagram account weer sprinlevend krijgt

Hoe je een ingezakte Instagram account weer springlevend krijgt

Afgelopen najaar was mijn Instagram account behoorlijk ingezakt. Als ik 13 likes op een post kreeg, wat ik al blij. Dat was eigenlijk best wel jammer, want ik vond dat ik al aardige foto’s postte. Heb jij dat ook? Wil jij jouw ingezakte Instagram account springlevend krijgen? Wat deed ik dan verkeerd? Hoe kreeg ik […]

hoe embed je een instagram foto op je website

Hoe embed je Instagram foto op je website of blog

Nicolette en ik zijn fervent Instagram gebruikers. Foto’s zijn een manier voor ons om onze creativiteit in kwijt te kunnen. Instagram geeft ons het gevoel op een meer persoonlijke manier contact te kunnen maken  met mensen die wij volgen en die ons volgen, dan op Facebook. Het lijkt alsof je meer van jezelf prijs geeft […]

Meer berichten uit deze categorie

Previous Post: « Wat is de groeistrategie van jouw praktijk?
Next Post: Facebook Foto tip: waar ga je naar toe »

Reader Interactions

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Primary Sidebar

Over mezelf

Booest Profielfoto 2020
Hoi, ik ben Nicolette.
Multipotential,  Outside the box denker, Optimist,  afgestudeerd in rechten, therapeute en coach. Bruine band in karate en sinds kort probeer ik mijn 50+ lijf soepel te houden met yoga.
Mijn twee zoons staan inmiddels op hun eigen benen, dus de dagelijkse knuffels krijg ik nu van mijn twee ruwharige teckels (en mijn echtgenoot niet te vergeten).

Lees meer

Bewaren

Bewaren

LATEN WE CONNECTEN!

  • Facebook
  • Google+
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Download de nieuwste quotes
download

Volg mij op Bloglovin

LEEF, WERK EN WOON NAAR JOUW EIGEN ENERGIE TYPE

Ontdek welk energietype jij bent en leef volgens jouw waarheid



Volg Booest op Instagram
Klik op de afbeelding om mij te volgen

Populaire posts deze maand

  • 3 super apps voor quotes of afbeeldingen met tekst (herzien)
  • Hoe maak je goedkoop een logo? (herzien)
  • Waar vind je muziek voor je video? Gratis of betaalde muziek die je kunt gebruiken in je video #video #muziek #filmmuziek #videomarketing Waar vind je muziek voor video
  • Over ons pagina maken 7 goede ‘over ons’ pagina’s voorbeelden
  • 10 mediakit voorbeelden voor bloggers en ondernemers. #mediakit #blogger #entrepreneur #media 10 voorbeelden van een super mediakit ter inspiratie!
  • Wat zet je op je visitekaartje? #visitekaartje #business #marketing #bouweenbedrijf #startup #zakelijk Wat zet je op je visitekaartje?
  • Bij een goede video presentatie wil je ook een geschikte achtergrond. Aantrekkelijk, niet teveel afleiding gevend en passend bij je merk. Een goede achtergrond kan er ook voor zorgen dat de video presentatie professioneler of krachtiger overkomt. In deze blog geef ik je een aantal ideeën voor een goede achtergrond voor je video presentatie. Welke achtergrond kies je voor je video presentatie?
  • Hoe maak je quotes op een mooie achtergrond http://booest.nl/quotes-op-achtergrond/ Hoe maak je Quotes op een mooie achtergrond? 3 stappen
  • JPG PNG GIF Fotobewerking: PNG, JPG of GIF, wat, waar en wanneer?
  • Instagram de ongeschreven etiquette - do's en don'ts om je account te laten groeien Instagram: De ongeschreven etiquette, do’s en don’ts
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid en privacy
  • Home
  • Over Booest
  • Producten
  • Gratis
  • Servicedesk
  • Contact

Copyright © 2021 · Booest, Business & Lifestyle - theme by Restored 316