• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Booest

Business & Lifestyle

  • Home
  • Bedrijf starten
  • Business
    • Bloggen
      • Blogging tools
      • Fotografie
      • Video
      • Podcasts
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
    • Branding
    • Business Mindset
    • Netwerkmarketing
    • Website
  • Lifestyle en Trends
    • Travel
  • Blog
  • Over Booest

22 mei 2013

Meer klanten aantrekken door te kiezen

Oftewel: KIES en klanten kiezen jou.

keuzestressOns hele leven staat in het teken van het maken van keuzes.
Er zijn hele studies over het maken van keuzes.
Waarom kiezen we?
Wat kiezen we?
Veel bedrijven verdienen hun geld met het feit dat we keuzes moeten maken.
Denk maar eens aan de studiekeuze bureaus.
Of de werkcoaches die jou helpen kiezen, zodat jij jouw droombaan kan vinden.
En wat dacht je van de dagelijkse terugkerende keuzemoment: wat eten we vandaag?

Je komt er niet omheen: je moet kiezen

De ene keer is het makkelijker om te kiezen dan de andere keer.
Dat ligt ook aan wat ervan af hangt.
Wat kost het je als je een verkeerde keuze maakt?
Niet kiezen is overigens ook kiezen voor de consequenties die dat meebrengt.
Als je keuzestress krijgt, wordt de keuze helemaal lastig en is de kans groot dat je afhaakt.
“Dan maar niets of datgene wat je altijd al koos”, is dan de redenering.
Herken je dat bij jezelf?
Als je ergens gaat eten waar ze een enorme menukaart hebben met onbekende gerechten, of als je bij de mediagigant moet kiezen uit 20 verschillende tv’s of computers?
Kies je dan niet het gerecht wat je vaak eet, zoals een biefstukje en kies je het merk waar je goede dingen over hebt gehoord of wat je altijd al had?

Veel therapeuten vermijden een keuze te maken voor een specialisatie

Over het algemeen zijn therapeuten uitstekend opgeleid.
Veelzijdig als ze zijn laten ze een breed scala aan kennis en vaardigheden zien op hun websites.
We zien dagelijks prachtige of minder prachtige websites, met daarop volop aanbod van verschillende therapieën.
Allerlei problemen en kwalen kunnen verholpen worden als je deze therapeuten gaat bezoeken.
Er is geen keuze gemaakt voor een specialisatie.
Het aanbod is breed, door een keuze dilemma bij de therapeut en door angst om inkomsten mis te lopen.

Waarom kiezen?

De bezoeker van jouw website is waarschijnlijk een potentiële klant of patiënt.
Op zoek naar een oplossing voor zijn probleem.
Op zoek naar iemand die zijn probleem het beste kan oplossen.
Hij is op jouw website gekomen via de zoekmachine of door doorverwijzing.
Hij vraagt zich af of jij degene bent die hem van zijn probleem of kwaal kan verlossen.
Misschien had hij ook wel een bepaald soort therapie in gedachten, maar het kan ook zijn dat hij nog niet weet wat het beste voor zijn klacht kan helpen.

Ziet de bezoeker op jouw website verschillende soorten therapie?
En moet hij een keuze maken uit therapieën, die ook geschikt zijn voor “ikweetniethoeveel” andere klachten?
Dan is de kans groot dat er keuzestress ontstaat en de bezoeker haakt af.
Hij gaat nu op zoek naar iemand die een therapie aanbiedt, die wel speciaal geschikt is voor zijn probleem.
Jij mist deze klant dus, doordat je eigenlijk teveel te bieden hebt.

Door te kiezen ga jij meer klanten aantrekken

Als je dit goed gaat overdenken is het duidelijk.
Jij gaat meer klanten aantrekken als jij je gaat specialiseren.
De klant gaat voor jou kiezen als meteen duidelijk is dat jij degene bent die hij zoekt.
Een specialist wekt vertrouwen.
Feitelijk weten we dit allemaal en passen het zelf ook toe in ons dagelijks leven.
Goede hardloopschoenen koop je niet bij de supermarkt, maar daarvoor ga je naar een speciale sportwinkel.

Over dit onderwerp is nog veel meer te vertellen, maar daarover later.

Voor jou hebben wij een uitdaging voor de komende week:

Ga op zoek naar jouw specialisme

[message type=”custom” width=”100%” start_color=”#FFFFF” end_color=”#F4CBCB” border=”#BBBBBB” color=”#333333″] Wil jij van gedachten wisselen wat je dan gaat kiezen of heb je hulp nodig bij het kiezen.
Neem dan contact met ons op voor een Focusgesprek.
Wil je kans maken op een gratis focusgesprek, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief, want deze week komt er een speciale aanbieding ter ere van de verjaardag van Nicolette.
Je ontvangt dan meteen ons gratis E-book ’50 Foto ideëen voor je Facebook bedrijfspagina’ en 3 gratis video’s met 16 bruikbare Facebook tips.
[/message]

Vond je dit een nuttig artikel of heb je aanvullingen? Deel ze met ons via de social mediaknoppen hieronder of via de berichtenbox.

Schrijf je hieronder in:
ontvang de 3 Facebook video’s plus de preview van ons E-book Gratis:

{a816ar4777}

Share
Tweet
Pin5
5 Shares

Leave a Comment

About Nicolette

Multipotential, Outside the box denker, Optimist, afgestudeerd in rechten, therapeute en coach. Bruine band in karate en sinds kort probeer ik mijn 50+ lijf soepel te houden met pilates.
Mijn twee zoons staan inmiddels op hun eigen benen, dus de dagelijkse knuffels krijg ik nu van mijn twee ruwharige teckels (en mijn echtgenoot niet te vergeten).

Lees ook deze artikelen

4 Handige Instagram apps om tijd te besparen.

4 Handige Instagram apps om veel tijd te besparen

Ga je nu eindelijk je social media gebruik serieus nemen voor je bedrijf? Naast Facebook, waar je waarschijnlijk al wel op bent, geeft Instagram je veel mogelijkheden. Wil je weten waarom, ontdek dan waarom de Nederlandse Guru’s de laatste tijd zo’n nadruk leggen op Instagram. Voor jou is de vraag: hoe kan ik mijn tijd […]

Instagram is belangrijk. Dat zeggen ineens de Nederlandse Guru's. Waarom zeggen ze dat? De feiten.

Instagram is belangrijk: waarom zeggen de Nederlandse guru’s dat ineens?

Instagram is ineens belangrijk lijkt het wel. Een jaar geleden ben ik zelf actiever met Instagram geworden. Allereerst omdat ik het een super leuk medium vind, maar ook omdat ik de potentie ervan zie. Wat schetst de afgelopen weken mijn verbazing (of toch eigenlijk ook niet)? Bijna alle Nederlandse guru’s (coaches, business mentoren, marketingdeskundigen, unicorns […]

hoe embed je een instagram foto op je website

Hoe embed je Instagram foto op je website of blog

Nicolette en ik zijn fervent Instagram gebruikers. Foto’s zijn een manier voor ons om onze creativiteit in kwijt te kunnen. Instagram geeft ons het gevoel op een meer persoonlijke manier contact te kunnen maken  met mensen die wij volgen en die ons volgen, dan op Facebook. Het lijkt alsof je meer van jezelf prijs geeft […]

Meer berichten uit deze categorie

Previous Post: « Booest op training
Next Post: Trends voor de therapeut uit London »

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Primary Sidebar

Over mezelf

Nicolette Boes - Booest.nl
Hoi, ik ben Nicolette.
Multipotential,  Outside the box denker, Optimist,  afgestudeerd in rechten, therapeute, coach en blogger. Bruine band in karate en sinds kort probeer ik mijn 50+ lijf soepel te houden met padel en krachttraining.
Mijn dagelijkse knuffels krijg ik van mijn twee ruwharige teckels (en mijn echtgenoot niet te vergeten). Fotograferen doe ik vanaf mijn jeugd met passie.

Lees meer

Bewaren

Bewaren

LATEN WE CONNECTEN!

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Download de nieuwste quotes
download

Volg mij op Bloglovin

LEEF, WERK EN WOON NAAR JOUW EIGEN ENERGIE TYPE

Ontdek welk energietype jij bent en leef volgens jouw waarheid

Populaire posts deze maand

  • Hoe krijg je een klikbare link in Instagram Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
  • 3 super apps voor quotes of afbeeldingen met tekst (herzien)
  • Hoe maak je goedkoop een logo? (herzien)
  • 10 mediakit voorbeelden voor bloggers en ondernemers. #mediakit #blogger #entrepreneur #media 10 voorbeelden van een super mediakit ter inspiratie!
  • wat zet je op je visitekaartje Wat zet je op je visitekaartje?
  • Over ons pagina maken 7 goede ‘over ons’ pagina’s voorbeelden
  • Waar vind je muziek voor je video? Gratis of betaalde muziek die je kunt gebruiken in je video #video #muziek #filmmuziek #videomarketing Waar vind je muziek voor video
  • Hoe maak je quotes op een mooie achtergrond http://booest.nl/quotes-op-achtergrond/ Hoe maak je Quotes op een mooie achtergrond? 3 stappen
  • Instagram de ongeschreven etiquette - do's en don'ts om je account te laten groeien Instagram: De ongeschreven etiquette, do’s en don’ts
  • hoe jij quotes voor jouw identiteit kunt gebruiken Hoe jij quotes voor jouw identiteit kunt gebruiken
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid en privacy
  • Home
  • Over Booest
  • Producten
  • Gratis
  • Servicedesk
  • Contact

Copyright © 2023 · Booest, Business & Lifestyle - theme by Restored 316

 

Reacties laden....