• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Booest

Business & Lifestyle

  • Home
  • Bedrijf starten
  • Business
    • Bloggen
      • Blogging tools
      • Fotografie
      • Video
      • Podcasts
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
    • Branding
    • Business Mindset
    • Netwerkmarketing
    • Website
  • Lifestyle en Trends
    • Travel
  • Blog
  • Over Booest

17 oktober 2014

Hoe prijs jij jouw onderneming aan?

Hoe prijs jij je bedrijf aanHeb jij een gewéldig bedrijf, of ben jij de leukste? Kun je dat zeggen?
Hoe prijs jij jouw onderneming aan?

Het merendeel van de ondernemers (vooral diegenen die als passie hebben om anderen te helpen) zijn vaak erg bescheiden in hun marketing.
Te bescheiden vaak. Ze durven zichzelf niet in de spotlights te zetten. Dit is niet de goede instelling om klanten aan te trekken.
Kun je daarentegen zeggen dat jij de leukste bent?

Het blijkt dat zulke uitingen juist tegengesteld werken.
Gevoelsmatig voel je meestal zelf wel wel aan dat uitingen als: een gewéldig bedrijf, de leukste schoonheidssalon,  uitmuntende service, een unieke aanpak, de grootste winkel, enz. niet echt veel klanten zal trekken. Geloof jij het zelf, als iemand over zichzelf zegt dat hij bijvoorbeeld de beste schoorsteenveger uit Nederland is. Het is te overdreven en zeker in ons land zijn mensen niet zo dol op diegenen die boven het maaiveld uit komen.
Misschien heb je wel een gewéldig bedrijf, alleen dat kun je maar beter niet zélf zeggen en al helemaal niet op de manier waarop we uitleggen.
Als anderen dat over jouw bedrijf zeggen, wekt dat veel meer vertrouwen.
Lardeer dus je reclame uitingen, zoals je website met testimonials. We schreven er al over.
Je kunt een klant vragen om een testimonial te schrijven voor jou, waarin hij jouw bedrijf aanprijst.

Hoe pak je het aan?

Je hoeft echt niet persé een neutrale toon te gebruiken, maar wees ervan bewust dat een potentiële klant gaat twijfelen bij gebruik van zogenaamde superlatieven. Het kan zelfs gaan irriteren.
Gebruik de volgende woorden daarom spaarzaam:

  • heel
  • zeer
  • erg
  • bijzonder
  • immens
  • ontzettend
  • verbijsterend

Gebruik dus superlatieven zo weinig mogelijk.
Wil je om tekst kracht bij te zetten toch een superlatief gebruiken? Zorg er dan voor dat je het toelicht.
Hier zijn een paar voorbeelden:

  1. Onze websiteservice is uitstekend bereikbaar. Door onze 24-uursservice kunt u online op elk moment van de dag geholpen worden via de chat.
  2. Schrijf je nu in voor dit bijzondere evenement. Er zijn interessante workshops en diverse mogelijkheden om te netwerken. Als dank voor jouw deelname doneren zij 25% van de prijs van jouw entreekaart aan het goede doel Y.
  3. Onze online training voor startende ondernemers is een daverend succes. Bekijk op de website de video’s met succesverhalen van de deelnemers waarin ze vertellen hoe ze door de bruikbare tips hun omzet zagen groeien.

Spreek de klant aan

Hoe kan het beter dan?
Een klant is niet in jou of jouw aanbod geïnteresseerd omdat je ‘gegarandeerd’ een ‘grandioos’ aanbod heeft.
Nee, een klant doet zaken met je omdat jij hem voordeel biedt.
Dit voordeel kun je een potentiële klant vertellen in aansprekende taal.

Hoe doe je dat?

  • Vermijd woorden die twijfel uitdrukken: eigenlijk, wellicht, mogelijk, misschien…..
  • Gebruik actieve taal in de vorm van werkwoorden: gebruik het woord ‘ervaren’ in plaats van ‘ervaring opdoen’.
    Vermijd daarbij zoveel mogelijk de woorden: ‘willen’, ‘moeten’, ‘kunnen’, ‘worden”
    ‘Voor dit plan wordt een onderzoek uitgevoerd door het Nederlandse huppeldepup instituut’, is geen actieve taal. Deze zin maak je actief door te schrijven: ‘Het Nederlandse huppeldepup instituut voert voor dit plan een onderzoek uit’.
    Gebruik ook onvoltooid tegenwoordige tijd: ‘Het product geeft de mogelijk tot …. ‘wij komen naar u toe’.
  • Spreek over de voordelen en dan op een overtuigende manier: ‘Een van de voordelen is ….’ , in plaats van ‘een van de voordelen kan zijn ….’
  • Spreek de klant zelf aan: dus spreek niet in de wij-vorm.
    ‘U ontvangt uw bestelling binnen 2 werkdagen’ in plaats van ‘wij leveren binnen 2 werkdagen’.
    ‘Bijgaand ontvangt u ……’ in plaats van ‘wij zenden u hierbij….’

Start nu meteen om naar jou uitingen te kijken, zoals je website of je Facebookpagina en houd dan de door ons genoemde voorbeelden in je hoofd.
Wijzig datgene wat nodig is en wij zijn benieuwd wat jij gaat veranderen.
Laat een berichtje achter in het commentaarveld onderaan deze pagina en wij gaan kijken en anderen natuurlijk ook. Dus zo maak je dan ook weer reclame!

Gerelateerd

Share12
Tweet
Pin1
13 Shares

6 Comments

Lees ook deze artikelen

4 Handige Instagram apps om tijd te besparen.

4 Handige Instagram apps om veel tijd te besparen

Ga je nu eindelijk je social media gebruik serieus nemen voor je bedrijf? Naast Facebook, waar je waarschijnlijk al wel op bent, geeft Instagram je veel mogelijkheden. Wil je weten waarom, ontdek dan waarom de Nederlandse Guru’s de laatste tijd zo’n nadruk leggen op Instagram. Voor jou is de vraag: hoe kan ik mijn tijd […]

Instagram is belangrijk. Dat zeggen ineens de Nederlandse Guru's. Waarom zeggen ze dat? De feiten.

Instagram is belangrijk: waarom zeggen de Nederlandse guru’s dat ineens?

Instagram is ineens belangrijk lijkt het wel. Een jaar geleden ben ik zelf actiever met Instagram geworden. Allereerst omdat ik het een super leuk medium vind, maar ook omdat ik de potentie ervan zie. Wat schetst de afgelopen weken mijn verbazing (of toch eigenlijk ook niet)? Bijna alle Nederlandse guru’s (coaches, business mentoren, marketingdeskundigen, unicorns […]

hoe embed je een instagram foto op je website

Hoe embed je Instagram foto op je website of blog

Nicolette en ik zijn fervent Instagram gebruikers. Foto’s zijn een manier voor ons om onze creativiteit in kwijt te kunnen. Instagram geeft ons het gevoel op een meer persoonlijke manier contact te kunnen maken  met mensen die wij volgen en die ons volgen, dan op Facebook. Het lijkt alsof je meer van jezelf prijs geeft […]

Meer berichten uit deze categorie

Previous Post: « Grip op je bedrijf door meer structuur
Next Post: Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google: 8 redenen »

Reader Interactions

Comments

  1. Veronika Rutten says

    29 oktober 2014 at 20:41

    Dat zijn weer heldere tips, waar ik iets mee kan… bedankt!

    Beantwoorden
    • Desiree Castelijn says

      30 oktober 2014 at 10:23

      Dag Veronika,
      Overal op het web zie ik je tassen voorbij komen. Wat ben je hard aan het werk! ~Desiree

      Beantwoorden
  2. Evelien Berghuis says

    1 december 2014 at 08:17

    Dankjewel voor jullie praktische tips over actief en uitnodigend schrijven. Vandaag ga ik weer verder met mijn tekst voor de nieuwe website.

    Beantwoorden
    • Nicolette Boes says

      1 december 2014 at 22:28

      Hopelijk kun je onze tips goed toepassen Evelien!

      Beantwoorden
  3. Milou says

    1 december 2014 at 14:45

    Bedankt voor deze bruikbare tips. Fijn!
    Nog wel een vraag: spreek je iemand aan met U of met Jij? Ik vind U erg afstandelijk.
    Ik zou zelf een voorkeur hebben voor: ‘Je ontvangt je bestelling binnen 2 werkdagen’ in plaats van ‘U ontvangt je bestelling binnen 2 werkdagen’.
    Wat vinden jullie?
    Groetjes Milou

    Beantwoorden
    • Nicolette Boes says

      1 december 2014 at 22:27

      Hoi Milou,
      Leuk dat je reageert Milou.
      Wij zijn een voorstander voor je, omdat u voor ons teveel afstand schept.
      U met een hoofdletter is trouwens heel ouderwets, daarmee wordt God of Jezus bedoeld.
      Maar eigenlijk is het gebruik van u gewoon heel persoonlijk en kan ook afhangen van het beroep wat je uitoefent.
      Dus gewoon je gevoel volgen.

      Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Primary Sidebar

Over mezelf

Nicolette Boes - Booest.nl
Hoi, ik ben Nicolette.
Multipotential,  Outside the box denker, Optimist,  afgestudeerd in rechten, therapeute, coach en blogger. Bruine band in karate en sinds kort probeer ik mijn 50+ lijf soepel te houden met padel en krachttraining.
Mijn dagelijkse knuffels krijg ik van mijn twee ruwharige teckels (en mijn echtgenoot niet te vergeten). Fotograferen doe ik vanaf mijn jeugd met passie.

Lees meer

Bewaren

Bewaren

LATEN WE CONNECTEN!

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Download de nieuwste quotes
download

Volg mij op Bloglovin

LEEF, WERK EN WOON NAAR JOUW EIGEN ENERGIE TYPE

Ontdek welk energietype jij bent en leef volgens jouw waarheid

Populaire posts deze maand

  • Hoe krijg je een klikbare link in Instagram Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
  • 3 super apps voor quotes of afbeeldingen met tekst (herzien)
  • 10 mediakit voorbeelden voor bloggers en ondernemers. #mediakit #blogger #entrepreneur #media 10 voorbeelden van een super mediakit ter inspiratie!
  • Waar vind je muziek voor je video? Gratis of betaalde muziek die je kunt gebruiken in je video #video #muziek #filmmuziek #videomarketing Waar vind je muziek voor video
  • Hoe maak je quotes op een mooie achtergrond http://booest.nl/quotes-op-achtergrond/ Hoe maak je Quotes op een mooie achtergrond? 3 stappen
  • wat zet je op je visitekaartje Wat zet je op je visitekaartje?
  • Over ons pagina maken 7 goede ‘over ons’ pagina’s voorbeelden
  • Bij een goede video presentatie wil je ook een geschikte achtergrond. Aantrekkelijk, niet teveel afleiding gevend en passend bij je merk. Een goede achtergrond kan er ook voor zorgen dat de video presentatie professioneler of krachtiger overkomt. In deze blog geef ik je een aantal ideeën voor een goede achtergrond voor je video presentatie. Welke achtergrond kies je voor je video presentatie?
  • JPG PNG GIF Fotobewerking: PNG, JPG of GIF, wat, waar en wanneer?
  • 12+ geheimen voor een succesvolle profielfoto. Wat doe je wel en wat doe je niet? Waar let je op bij een succesvolle profielfoto? 12+ geheimen voor een succesvolle profielfoto
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid en privacy
  • Home
  • Over Booest
  • Producten
  • Gratis
  • Servicedesk
  • Contact

Copyright © 2023 · Booest, Business & Lifestyle - theme by Restored 316

 

Reacties laden....