• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Booest

Business & Lifestyle

  • Home
  • Bedrijf starten
  • Business
    • Bloggen
      • Blogging tools
      • Fotografie
      • Video
      • Podcasts
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
    • Branding
    • Business Mindset
    • Netwerkmarketing
    • Website
  • Lifestyle en Trends
    • Travel
  • Blog
  • Over Booest

8 januari 2014

Hoe maak je een onweerstaanbare ‘over ons, over mij’ pagina

Booest-over-ons-hartjesDat een ‘over ons‘ of , ‘over mij’ pagina niet op je website mag ontbreken dat hoeven wij je niet meer te vertellen.
Heb jij een pagina geheel gewijd aan jouzelf?
Zo ja, hoe makkelijk/moeilijk was het om de inhoud van deze pagina te schrijven?
Lastig hè? Dat vonden wij ook. Wat zet je op deze pagina?

We schreven er al eerder een blog over: Hoe je met je over ons pagina meer klanten aantrekt?
Inmiddels hebben we ook een post gemaakt met 7 voorbeelden voor goede ‘over ons’ pagina’s.

Hierin beschreven wij 5 fouten die je kunt maken met deze pagina.
Omdat deze pagina eigenlijk de belangrijkste pagina van je website zou moeten zijn, willen we er dit keer nog maar eens aandacht aan besteden.

Wil je mijn eigen over ons pagina bekijken? Klik dan hier.

Werk jij vanuit jouw hart?

Bedenk dat niet jouw dienst of product potentiële klanten over de streep trekt, maar jijzelf.
Jouw klanten komen bij jou voor jou!
Daarom is de over ons of over mij pagina zo belangrijk!

Nog te vaak zien wij websites zonder een over ons/ over mij pagina.
Of (en dat blijkt vaak pas later) geeft deze pagina een verkeerde indruk.
Een bedrijf dat net begint bijvoorbeeld kiest er dan voor om maar niets te zeggen: “Je kunt toch niet gaan zeggen dat je weinig ervaring hebt?”
Wij noemen Facebook vaak Fakebook, omdat je er een beeld mee kunt scheppen wat maar een deel van de waarheid is.

Gemiste kans!

Jij wilt toch de klanten waar jij blij van wordt?…
Dan is het belangrijk dat er een klik is! Deze klik krijg je niet door niets over jezelf te vertellen of door een verkeerde voorstelling van zaken te geven.

Heb jij de echte “jij” al weten te vangen op de “Over mij” pagina op jouw site?
Misschien nog niet en twijfel je nog of jij jezelf helemaal bloot zult geven.
En als je dat al zou doen, wat als mensen dat niet leuk vinden?
Is het goed om privé en zakelijk te mengen?

Ja, het kan best zijn dat jij door jouw verhaal te vertellen bepaalde mensen afstoot.
Wat wel een voordeel is, dat je wel de mensen zult aantrekken die heel graag met jou in zee willen gaan.
Die voelen dat ze een klik met je hebben.
En dat zijn nu juist de mensen waar jij ook graag mee wilt werken, waar jij energie van krijgt!

Kies het verhaal wat het beste jouw uniekheid laat zien.

Stap 1: Ontdek het ”waarom” in jouw leven

Je zou daarbij kunnen denken aan de volgende categorieën die voor jou belangrijk zijn:

  • Wat windt jou op, wat vind jij een avontuur of waar geniet je van?
  • Wat heb jij nu altijd al willen bewerkstelligen en willen doen?
  • Geef aan wie je bent en wat jij in het leven wilt: bijv. liefde, vriendschap, bepaalde relaties
  • Of wil ben jij op zoek naar balans, geluk, vrede of vrijheid door je leven op een bepaalde manier in te richten.

Bijvoorbeeld: Ik vind het zo knap dat mensen weten waarvoor ze bestemd zijn, wat ze wilden doen. Ik ben altijd aan het zoeken geweest naar wat nu mijn echte sterke punten zijn. Anderen zien dat vaak beter dan ikzelf.

Stap 2: vertel het verhaal in jouw leven, wat ervoor gezorgd heeft dat jij de wereld beter kunt maken met het werk dat jij doet

Gebruik dit verhaal om jezelf te introduceren in de “over mij” pagina.
De volgende vragen kunnen helpen dit verhaal te koppelen aan de waardes die jij in de 1e stap hebt ontdekt.

  • Hoe heb jij besloten dit werk te gaan doen?
  • Hoe heb jij zelf het probleem opgelost, wat jij nu voor jouw klanten oplost.
  • Als mensen jou slechts voor 1 ding zouden kennen, wat zou dat dan zijn en waarom?
  • Wat is jouw grootste uitdaging of het mooiste wat je bereikt hebt? Hoe heb je dat gedaan?

Bijvoorbeeld: Ik heb ook in jullie schoenen gestaan, maar ik heb een oplossing gevonden …… hier is het verhaal hoe ik dat opgelost heb.

Zorg dat je ‘over ons’ pagina op een mobiele telefoon goed leesbaar is

Veel internet gebruikers bekijken websites vanaf hun telefoon.
Zo ook jouw potentiële klanten. Volgens BNR radio is het gebruik van mobiel internet in 2013 verder toegenomen.
Van de 12- tot 75-jarigen in Nederland gebruikte vorig jaar 72 procent zijn of haar mobiele telefoon om te internetten, tegen 61 procent een jaar eerder.
Zorg daarom dat je ‘over ons’ pagina op een mobiele telefoon ook goed te bekijken en te lezen is, door te kiezen voor een responsive template.

Wil jij een over ons pagina die staat als een huis?

Over ons pagina SpoorboekTwijfel dan niet langer en bestel ons ebook ‘Spoorboek over ons Pagina‘.
Het spoorboek neemt je stap voor stap mee om ervoor te zorgen dat jouw pagina gaat doen wat ie moet doen: KLANTEN AANTREKKEN.
Ontdek het hier en download hem meteen.

Mis niets, klik hier en ontvang onze updates per mail zodat je gericht aan de slag kunt.
Ja, wij weten wel dat je denkt “dat kan later ook wel”, maar wil jij geen ‘over ons’ pagina hebben die staat als een huis?
Die je potentiële kanten echt laat voelen wie jij bent? Ja, toch?

Had je deze blogposts over de over ons pagina al gelezen?
* Hoe je met je over ons pagina meer klanten aantrekt
* 7 goede over ons pagina voorbeelden
* Hoe verbeter je jouw over ons pagina

Gerelateerd

Share2
Tweet
Pin1
3 Shares

2 Comments

Lees ook deze artikelen

4 Handige Instagram apps om tijd te besparen.

4 Handige Instagram apps om veel tijd te besparen

Ga je nu eindelijk je social media gebruik serieus nemen voor je bedrijf? Naast Facebook, waar je waarschijnlijk al wel op bent, geeft Instagram je veel mogelijkheden. Wil je weten waarom, ontdek dan waarom de Nederlandse Guru’s de laatste tijd zo’n nadruk leggen op Instagram. Voor jou is de vraag: hoe kan ik mijn tijd […]

Instagram is belangrijk. Dat zeggen ineens de Nederlandse Guru's. Waarom zeggen ze dat? De feiten.

Instagram is belangrijk: waarom zeggen de Nederlandse guru’s dat ineens?

Instagram is ineens belangrijk lijkt het wel. Een jaar geleden ben ik zelf actiever met Instagram geworden. Allereerst omdat ik het een super leuk medium vind, maar ook omdat ik de potentie ervan zie. Wat schetst de afgelopen weken mijn verbazing (of toch eigenlijk ook niet)? Bijna alle Nederlandse guru’s (coaches, business mentoren, marketingdeskundigen, unicorns […]

hoe embed je een instagram foto op je website

Hoe embed je Instagram foto op je website of blog

Nicolette en ik zijn fervent Instagram gebruikers. Foto’s zijn een manier voor ons om onze creativiteit in kwijt te kunnen. Instagram geeft ons het gevoel op een meer persoonlijke manier contact te kunnen maken  met mensen die wij volgen en die ons volgen, dan op Facebook. Het lijkt alsof je meer van jezelf prijs geeft […]

Meer berichten uit deze categorie

Previous Post: « Bloopers 2013 en waarom ‘what you see is what you get’ werkt?
Next Post: De nr. 1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden »

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Primary Sidebar

Over mezelf

Nicolette Boes - Booest.nl
Hoi, ik ben Nicolette.
Multipotential,  Outside the box denker, Optimist,  afgestudeerd in rechten, therapeute, coach en blogger. Bruine band in karate en sinds kort probeer ik mijn 50+ lijf soepel te houden met padel en krachttraining.
Mijn dagelijkse knuffels krijg ik van mijn twee ruwharige teckels (en mijn echtgenoot niet te vergeten). Fotograferen doe ik vanaf mijn jeugd met passie.

Lees meer

Bewaren

Bewaren

LATEN WE CONNECTEN!

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

Download de nieuwste quotes
download

Volg mij op Bloglovin

LEEF, WERK EN WOON NAAR JOUW EIGEN ENERGIE TYPE

Ontdek welk energietype jij bent en leef volgens jouw waarheid

Populaire posts deze maand

  • Hoe krijg je een klikbare link in Instagram Hoe maak je een klikbare link in Instagram?
  • 3 super apps voor quotes of afbeeldingen met tekst (herzien)
  • 10 mediakit voorbeelden voor bloggers en ondernemers. #mediakit #blogger #entrepreneur #media 10 voorbeelden van een super mediakit ter inspiratie!
  • Hoe maak je goedkoop een logo? (herzien)
  • Waar vind je muziek voor je video? Gratis of betaalde muziek die je kunt gebruiken in je video #video #muziek #filmmuziek #videomarketing Waar vind je muziek voor video
  • Over ons pagina maken 7 goede ‘over ons’ pagina’s voorbeelden
  • wat zet je op je visitekaartje Wat zet je op je visitekaartje?
  • Instagram de ongeschreven etiquette - do's en don'ts om je account te laten groeien Instagram: De ongeschreven etiquette, do’s en don’ts
  • Hoe maak je quotes op een mooie achtergrond http://booest.nl/quotes-op-achtergrond/ Hoe maak je Quotes op een mooie achtergrond? 3 stappen
  • Hoe pin je Instagram foto's op Pinterest - www.www.booest.nl/hoe-pin-je-instagram-foto-op-pinterest Hoe Pin je Instagram foto’s op Pinterest?
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid en privacy
  • Home
  • Over Booest
  • Producten
  • Gratis
  • Servicedesk
  • Contact

Copyright © 2023 · Booest, Business & Lifestyle - theme by Restored 316

 

Reacties laden....